fbpx
+48 52 320 06 88 kontakt@cstcoaching.pl

Planowanie

Planowanie to skadowa zarządzania czasem.

Ważne jest przy planowaniu:

  • czasu swojego,
  • firmowego,
  • zespołu.

W cotygodniowych rozważaniach Rozwojowa Środa Anita Orzechowska i Sylwia Piątek opowiadają o Planowaniu.

 

Kto może zostać coachem?

Kto może zostać coachem?

KTO MOŻE ZOSTAĆ COACHEM?

znajdź odpowiedź i zapisz się na szkolenie lub webinar

Kto może zostać coachem?

KTO MOŻE ZOSTAĆ COACHEM?

To jest podobne pytanie do tego, kto może zostać nauczycielem, policjantem, naukowcem, prawnikiem i w zakresie jakimkolwiek innego zawodu.

Dlatego nie powiem, że każdy, bo tu w grę wchodzą również indywidualne predyspozycje.

Każdy natomiast może uczyć się kompetencji coacha.

To czy będzie potrafił i w jaki sposób będzie potrafił tymi kompetencjami się posługiwać to jeż jest inna sprawa.

 

Po co zawierać kontrakt? 

RADA:  

  • dla coachów/trenerów: Żeby wszyscy czuli się swobodnie, byli otwarci na innych, ale przede wszystkim na siebie. Dzięki temu uczestnicy wyjdą zadowoleni i powiedzą o tym innym.
  • dla uczestników: zwróć uwagę, jak się czujesz na takim spotkaniu, zapytaj prowadzącego o to, jak zapewni Ci bezpieczeństwo pracy w grupie.

Wiem jednak, że największe „zamieszanie” robią pytania. Kiedy poznasz moc pytań otwartych, zaczynasz rozumieć czym jest coaching. Każde pytanie, które stawiam powoduje, że uczestnik wypływa na nieznane dotąd wody, odpowiedzi jakie uzyskuje w swojej głowie zabierają go w nowe zakątki, dziewicze wyspy wiedzy z gotowymi rozwiązaniami lub w miejsca znane, ale zapomniane lub wyparte przez pamięć.

Po co zadawać pytania? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: nawet, jeżeli korzystasz z gotowych narzędzi do pracy w coachingu grupowym, pomyśl, jakie pytania będą spinać temat, narzędzie i potrzeby uczestników.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co Ci robi zadane pytanie?

CO JEST KLUCZOWE W COACHINGU GRUPOWYM?

W coachingu grupowym, tak jak i w indywidualnym, ważne są kluczowe elementy. W każdym spotkaniu dbam o to, aby:

✔ każdy uczestnik pracował nad celem/obszarem/tematem,

✔ buduję zaufanie, które procentuje powstałą relacją między mną, jako prowadzącym i uczestnikami, jak i uczestnikami wzajemnie,

✔ każdy uczestnik doświadczył odkrycia, czegoś ważnego dla niego.

Jedną z kompetencji, którą stale szlifuję i rozwijam jest uważność. Zwracam uwagę na to co dzieje się w grupie (procesy grupowe) i na to jak reaguje, co się dzieje z każdym z osobna. Kiedy zbuduję bezpieczeństwo grupy i nawiążę relację z uczestnikami, mogę:

✔ inspirować całą grupę,

✔ towarzyszyć wszystkim w ich procesie zmiany.

Mogę wówczas również:

✔ uczestniczyć w zaangażowaniu,

✔ wspierać w przejściu przez drogę do odkrycia siebie,

✔ przewodniczyć w poszukiwaniu rozwiązań,

✔ wydobyć z uczestnika odwagę do stojących przed nim wyzwań.

Co daje uważność? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: uważność na uczestników, obserwowanie i podążanie za grupą wzmacnia bezpieczeństwo, jak i efektywność zachodzących procesów.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co odkrywasz podczas takiego spotkania?

Gdzie można znaleźć informacje o warsztatach, coachingu grupowym?

Anita Orzechowska

 

CO MOŻE ZAWIERAĆ SIĘ W COACHIGNU GRUPOWYM? 

Zależy to od tematu przewodniego. Główne zagadnienie, które podejmuję podczas pracy grupowej w wydarzeniach otwartych lub zamkniętych na zlecenie klienta/sponsora, nakreśla dany obszar, w którym każdy indywidualnie wyznacza własne cele w kontekście tego obszaru. W trakcie spotkania, każdy uczestnik wyznacza swój cel na zajęcia, czyli to po co przyszedł i określa mierniki tego z czym chce wyjść z zajęć.

Po co wyznaczać cel na zajęcia? 

RADA:

  • dla coachów/trenerów: dzięki temu dowiesz się, jakie są oczekiwania uczestników i czy jesteś w stanie im sprostać. Możesz poprosić o przeczytanie tych celów i sprostować, jeżeli nie dotyczą/obejmują więcej niż zajęcia i doprecyzować cele na dane zajęcia.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, czy wiesz po co konkretnie przyszedłeś/łaś na zajęcia i jaki ma być ich efekty.  

JAKIE TEMATY MOGĄ BYĆ PORUSZANE?

Jeżeli organizuję otwarte spotkanie coachingu grupowego, to podaję temat przewodni, a każdy samodzielnie określa swój własny w tym temacie. Podobnie jest w spotkaniach zamkniętych na zlecenie organizacji, która określa temat/obszar pracy z grupą, z którą mam pracować, np.:

♦ MAPA MARZEŃ, czyli określenie celów dotyczących kolejnego roku lub długoterminowych życiowych,

♦ REDUKCJA STRESU – poszukiwanie metod redukujących stres i odnalezienie spokoju,

♦ ZARZĄDZANIE SOBĄ – wyznaczenie celów i określenie zasobów psychofizycznych (przekonań, umiejętności, wartości, blokad wewnętrznych, innych), zweryfikowanie najodpowiedniejszych metod planowania i zarządzania czasem.

Po co określać temat? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: dzięki temu wiesz, jak przygotować się na to spotkanie, co powinny zawierać materiały i jak określić efekty usługi.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, czy masz wybór w ustanowieniu własnego celu, związanego z tematem przewodnim.

CO JEST WAŻNE W COACHINGU GRUPOWYM?

Stosuję różne narzędzia i ćwiczenia. W wyznaczaniu celów najlepiej spisuje się wizualizacja i wyobrażenie sobie osiągniętego celu, co ułatwia Naszemu umysłowi przyjęcie rozwiązań i trudnych wyzwań, jakie potrzebujemy zaakceptować, aby osiągnąć sukces.

Wiem jednak, że największe „zamieszanie” robią pytania. Kiedy poznasz moc pytań otwartych, zaczynasz rozumieć czym jest coaching. Każde pytanie, które stawiam powoduje, że uczestnik wypływa na nieznane dotąd wody, odpowiedzi jakie uzyskuje w swojej głowie zabierają go w nowe zakątki, dziewicze wyspy wiedzy z gotowymi rozwiązaniami lub w miejsca znane, ale zapomniane lub wyparte przez pamięć.

Po co zadawać pytania? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: nawet, jeżeli korzystasz z gotowych narzędzi do pracy w coachingu grupowym, pomyśl, jakie pytania będą spinać temat, narzędzie i potrzeby uczestników.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co Ci robi zadane pytanie?

CO JEST KLUCZOWE W COACHINGU GRUPOWYM?

W coachingu grupowym, tak jak i w indywidualnym, ważne są kluczowe elementy. W każdym spotkaniu dbam o to, aby:

✔ każdy uczestnik pracował nad celem/obszarem/tematem,

✔ buduję zaufanie, które procentuje powstałą relacją między mną, jako prowadzącym i uczestnikami, jak i uczestnikami wzajemnie,

✔ każdy uczestnik doświadczył odkrycia, czegoś ważnego dla niego.

Jedną z kompetencji, którą stale szlifuję i rozwijam jest uważność. Zwracam uwagę na to co dzieje się w grupie (procesy grupowe) i na to jak reaguje, co się dzieje z każdym z osobna. Kiedy zbuduję bezpieczeństwo grupy i nawiążę relację z uczestnikami, mogę:

✔ inspirować całą grupę,

✔ towarzyszyć wszystkim w ich procesie zmiany.

Mogę wówczas również:

✔ uczestniczyć w zaangażowaniu,

✔ wspierać w przejściu przez drogę do odkrycia siebie,

✔ przewodniczyć w poszukiwaniu rozwiązań,

✔ wydobyć z uczestnika odwagę do stojących przed nim wyzwań.

Co daje uważność? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: uważność na uczestników, obserwowanie i podążanie za grupą wzmacnia bezpieczeństwo, jak i efektywność zachodzących procesów.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co odkrywasz podczas takiego spotkania?

Gdzie można znaleźć informacje o warsztatach, coachingu grupowym?

Anita Orzechowska

 

JAKIE TEMATY MOGĄ BYĆ PORUSZANE?

Jeżeli organizuję otwarte spotkanie coachingu grupowego, to podaję temat przewodni, a każdy samodzielnie określa swój własny w tym temacie. Podobnie jest w spotkaniach zamkniętych na zlecenie organizacji, która określa temat/obszar pracy z grupą, z którą mam pracować, np.:

♦ MAPA MARZEŃ, czyli określenie celów dotyczących kolejnego roku lub długoterminowych życiowych,

♦ REDUKCJA STRESU – poszukiwanie metod redukujących stres i odnalezienie spokoju,

♦ ZARZĄDZANIE SOBĄ – wyznaczenie celów i określenie zasobów psychofizycznych (przekonań, umiejętności, wartości, blokad wewnętrznych, innych), zweryfikowanie najodpowiedniejszych metod planowania i zarządzania czasem.

Po co określać temat? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: dzięki temu wiesz, jak przygotować się na to spotkanie, co powinny zawierać materiały i jak określić efekty usługi.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, czy masz wybór w ustanowieniu własnego celu, związanego z tematem przewodnim.

CO JEST WAŻNE W COACHINGU GRUPOWYM?

Stosuję różne narzędzia i ćwiczenia. W wyznaczaniu celów najlepiej spisuje się wizualizacja i wyobrażenie sobie osiągniętego celu, co ułatwia Naszemu umysłowi przyjęcie rozwiązań i trudnych wyzwań, jakie potrzebujemy zaakceptować, aby osiągnąć sukces.

Wiem jednak, że największe „zamieszanie” robią pytania. Kiedy poznasz moc pytań otwartych, zaczynasz rozumieć czym jest coaching. Każde pytanie, które stawiam powoduje, że uczestnik wypływa na nieznane dotąd wody, odpowiedzi jakie uzyskuje w swojej głowie zabierają go w nowe zakątki, dziewicze wyspy wiedzy z gotowymi rozwiązaniami lub w miejsca znane, ale zapomniane lub wyparte przez pamięć.

Po co zadawać pytania? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: nawet, jeżeli korzystasz z gotowych narzędzi do pracy w coachingu grupowym, pomyśl, jakie pytania będą spinać temat, narzędzie i potrzeby uczestników.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co Ci robi zadane pytanie?

CO JEST KLUCZOWE W COACHINGU GRUPOWYM?

W coachingu grupowym, tak jak i w indywidualnym, ważne są kluczowe elementy. W każdym spotkaniu dbam o to, aby:

✔ każdy uczestnik pracował nad celem/obszarem/tematem,

✔ buduję zaufanie, które procentuje powstałą relacją między mną, jako prowadzącym i uczestnikami, jak i uczestnikami wzajemnie,

✔ każdy uczestnik doświadczył odkrycia, czegoś ważnego dla niego.

Jedną z kompetencji, którą stale szlifuję i rozwijam jest uważność. Zwracam uwagę na to co dzieje się w grupie (procesy grupowe) i na to jak reaguje, co się dzieje z każdym z osobna. Kiedy zbuduję bezpieczeństwo grupy i nawiążę relację z uczestnikami, mogę:

✔ inspirować całą grupę,

✔ towarzyszyć wszystkim w ich procesie zmiany.

Mogę wówczas również:

✔ uczestniczyć w zaangażowaniu,

✔ wspierać w przejściu przez drogę do odkrycia siebie,

✔ przewodniczyć w poszukiwaniu rozwiązań,

✔ wydobyć z uczestnika odwagę do stojących przed nim wyzwań.

Co daje uważność? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: uważność na uczestników, obserwowanie i podążanie za grupą wzmacnia bezpieczeństwo, jak i efektywność zachodzących procesów.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co odkrywasz podczas takiego spotkania?

Gdzie można znaleźć informacje o warsztatach, coachingu grupowym?

Anita Orzechowska

 

5 rzeczy, które warto wiedzieć o coachingu grupowym

Jeżeli tylko mogę prowadzę coaching grupowy albo wplatam w szkolenie/warsztaty jego elementy. 

CZYM JEST COACHING GRUPOWY?

  Większość dorosłych osób bierze udział w jakichkolwiek szkoleniach lub warsztatach. Mogą one mieć przeróżną formę, ramy, kontekst i zagadnienia. Z grubsza to spotkanie grupy osób, które zazwyczaj się nie znają lub znają pobieżnie, prowadzone przez trenera lub szkoleniowca.

Coaching grupowy, podobnie jak szkolenie, to spotkanie, grupy osób prowadzone przez coacha z kompetencjami pracy w grupie. Coaching grupowy, to wyjątkowa praca coachingowa danej osoby w formie grupowej.

  Spotkanie takie zaopatrzone jest kontraktem zawierającym zasady, w jakich pracują uczestnicy i prowadzący. Określa ramy tego, na co wszyscy dają sobie i innym przyzwolenie. 

Moje kontrakty zawierają na przykład zasady dotyczące:

🔻poufności,

🔻szacunku,

🔻odpowiedzialności,

🔻partnerstwa,                     

🔻dobrego humoru,

🔻zasady „STOP”, 

wszystko po to, aby zbudować bezpieczeństwo pracy dla grupy i relacje między wszystkimi stronami. 

Po co zawierać kontrakt? 

RADA:  

  • dla coachów/trenerów: Żeby wszyscy czuli się swobodnie, byli otwarci na innych, ale przede wszystkim na siebie. Dzięki temu uczestnicy wyjdą zadowoleni i powiedzą o tym innym. 
  • dla uczestników: zwróć uwagę, jak się czujesz na takim spotkaniu, zapytaj prowadzącego o to, jak zapewni Ci bezpieczeństwo pracy w grupie. 

CO MOŻE ZAWIERAĆ SIĘ W COACHIGNU GRUPOWYM? 

  Zależy to od tematu przewodniego. Główne zagadnienie, które podejmuję podczas pracy grupowej w wydarzeniach otwartych lub zamkniętych na zlecenie klienta/sponsora, nakreśla dany obszar, w którym każdy indywidualnie wyznacza własne cele w kontekście tego obszaru. W trakcie spotkania, każdy uczestnik wyznacza swój cel na zajęcia, czyli to po co przyszedł i określa mierniki tego z czym chce wyjść z zajęć. 

Po co wyznaczać cel na zajęcia? 

RADA:

  • dla coachów/trenerów: dzięki temu dowiesz się, jakie są oczekiwania uczestników i czy jesteś w stanie im sprostać. Możesz poprosić o przeczytanie tych celów i sprostować, jeżeli nie dotyczą/obejmują więcej niż zajęcia i doprecyzować cele na dane zajęcia. 
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, czy wiesz po co konkretnie przyszedłeś/łaś na zajęcia i jaki ma być ich efekty.  

JAKIE TEMATY MOGĄ BYĆ PORUSZANE?

  Jeżeli organizuję otwarte spotkanie coachingu grupowego, to podaję temat przewodni, a każdy samodzielnie określa swój własny w tym temacie. Podobnie jest w spotkaniach zamkniętych na zlecenie organizacji, która określa temat/obszar pracy z grupą, z którą mam pracować, np.: 

♦ MAPA MARZEŃ, czyli określenie celów dotyczących kolejnego roku lub długoterminowych życiowych, 

♦ REDUKCJA STRESU – poszukiwanie metod redukujących stres i odnalezienie spokoju, 

♦ ZARZĄDZANIE SOBĄ – wyznaczenie celów i określenie zasobów psychofizycznych (przekonań, umiejętności, wartości, blokad wewnętrznych, innych), zweryfikowanie najodpowiedniejszych metod planowania i zarządzania czasem. 

Po co określać temat? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: dzięki temu wiesz, jak przygotować się na to spotkanie, co powinny zawierać materiały i jak określić efekty usługi.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, czy masz wybór w ustanowieniu własnego celu, związanego z tematem przewodnim.

CO JEST WAŻNE W COACHINGU GRUPOWYM?

  Stosuję różne narzędzia i ćwiczenia. W wyznaczaniu celów najlepiej spisuje się wizualizacja i wyobrażenie sobie osiągniętego celu, co ułatwia Naszemu umysłowi przyjęcie rozwiązań i trudnych wyzwań, jakie potrzebujemy zaakceptować, aby osiągnąć sukces. 

  Wiem jednak, że największe „zamieszanie” robią pytania. Kiedy poznasz moc pytań otwartych, zaczynasz rozumieć czym jest coaching. Każde pytanie, które stawiam powoduje, że uczestnik wypływa na nieznane dotąd wody, odpowiedzi jakie uzyskuje w swojej głowie zabierają go w nowe zakątki, dziewicze wyspy wiedzy z gotowymi rozwiązaniami lub w miejsca znane, ale zapomniane lub wyparte przez pamięć. 

Po co zadawać pytania? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: nawet, jeżeli korzystasz z gotowych narzędzi do pracy w coachingu grupowym, pomyśl, jakie pytania będą spinać temat, narzędzie i potrzeby uczestników.
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co Ci robi zadane pytanie? 

CO JEST KLUCZOWE W COACHINGU GRUPOWYM?

W coachingu grupowym, tak jak i w indywidualnym, ważne są kluczowe elementy. W każdym spotkaniu dbam o to, aby:

✔ każdy uczestnik pracował nad celem/obszarem/tematem, 

✔ buduję zaufanie, które procentuje powstałą relacją między mną, jako prowadzącym i uczestnikami, jak i uczestnikami wzajemnie, 

✔ każdy uczestnik doświadczył odkrycia, czegoś ważnego dla niego.

Jedną z kompetencji, którą stale szlifuję i rozwijam jest uważność. Zwracam uwagę na to co dzieje się w grupie (procesy grupowe) i na to jak reaguje, co się dzieje z każdym z osobna. Kiedy zbuduję bezpieczeństwo grupy i nawiążę relację z uczestnikami, mogę:

✔ inspirować całą grupę, 

✔ towarzyszyć wszystkim w ich procesie zmiany. 

Mogę wówczas również:

✔ uczestniczyć w zaangażowaniu,

✔ wspierać w przejściu przez drogę do odkrycia siebie, 

✔ przewodniczyć w poszukiwaniu rozwiązań, 

✔ wydobyć z uczestnika odwagę do stojących przed nim wyzwań. 

Co daje uważność? 

RADA: 

  • dla coachów/trenerów: uważność na uczestników, obserwowanie i podążanie za grupą wzmacnia bezpieczeństwo, jak i efektywność zachodzących procesów. 
  • dla uczestników: zwróć uwagę na to, co odkrywasz podczas takiego spotkania?

Gdzie można znaleźć informacje o warsztatach, coachingu grupowym? 

Anita Orzechowska

 

Kto może zostać coachem?

Kto może zostać coachem?

Kto może zostać coachem?KTO MOŻE ZOSTAĆ COACHEM? To jest podobne pytanie do tego, kto może zostać nauczycielem, policjantem, naukowcem, prawnikiem i w zakresie jakimkolwiek innego zawodu. Dlatego nie powiem, że każdy, bo tu w grę wchodzą również indywidualne...

czytaj dalej

5 rzeczy, które warto wiedzieć o coachingu grupowym

Jeżeli tylko mogę prowadzę coaching grupowy albo wplatam w szkolenie/warsztaty jego elementy. CZYM JEST COACHING GRUPOWY?   Większość dorosłych osób bierze udział w jakichkolwiek szkoleniach lub warsztatach. Mogą one mieć przeróżną formę, ramy, kontekst i zagadnienia....

czytaj dalej

Mamo, czemu zostałaś coachem?

– Mamo, czemu zostałaś coachem? 🤔

– Z kilku powodów…… Po pierwsze lubię pracować z ludźmi, zwłaszcza w relacji jeden na jednego. Po drugie to jest moja pasja, zadaję pytanie i widzę ten błysk w oku klienta, kiedy coś w nim pęka, zmienia się, doznaje olśnienia i już WIE. Sama doświadczyłam procesu coachingowego i WIEM, że to działa, dzięki coachingowi i swojej pracy oczywiście, zmieniłam swoje życie….
– Mamo, ale Ty zmieniałaś swoje życie i bez coachingu, tyle razy się przeprowadzaliśmy, tyle razy zmieniałaś pracę, i mężów…..Tylko dzieci masz te same ……😊 – Tak, zmiana jest wpisana w moje życie jak oddychanie 🤣, ale inaczej podąża się za zmianą, kiedy wiesz dokąd zmierzasz, wiesz czy masz wystarczające zasoby, aby tam dojść, masz plan, masz pewność, że ma to sens, bo jest zgodne z Twoimi wartościami i przekonaniami…..
– Mamo, ale to Ci powiedział Twój coach?🤔 – Nie córeczko, coach nie mówi klientowi co ma robić…..
– No to nie rozumiem, jak w takim razie coach Ci pomógł i jak Ty, jako coach pomagasz innym? – Hahahaha, tak, można się pogubić. To jest tak, przychodzi klient i ma jakieś marzenie, albo jakiś problem do rozwiązania, albo ma już nawet określony cel…
– Tak, i co dalej? – Po spełnieniu formalności ustalamy, co ten klient chce osiągnąć na koniec procesu? I tu zaczyna się odkrywanie. Jestem jak lustro, czasami krzywe i pokazuję klientowi to czego on nie potrafi dostrzec, zadaję pytania, prowadzę z nim różne ćwiczeni, po to, aby odkrył to, co chce osiągnąć w sposób dla niego najlepszy.
– Mamo, ale to musi być trudne… – Wymaga uważności na drugiego człowieka, aktywnego słuchania, podążania za klientem, wiary w klienta, braku oceny i jeszcze wielu innych rzeczy, po to, aby klient czuł się bezpiecznie, uwierzył w siebie w swoje możliwości i podążał najlepsza dla siebie drogą. Na początku może wydawać się trudne, ale to wszytko da sie nauczyć, trening czyni mistrza.
– Aha, a czumu mówisz, że to Twoja pasja? – Ponieważ bardzo to lubię, każdy proces jest inny, bo każdy człowiek jest inny. Jestem ciekawa, dokąd klient dojdzie, czy tylko do swojego wyznaczonego celu, czy może dużo dalej. Nigdy tego nie wiem i to jest fascynujące….

Coach Anita Orzechowska

Możesz doświadczyć tego na czym polega coaching w różny sposób:

Poroces indywidualny,
Wstępniak dla Coachów,
Szkoła Coacha – PROGRESSIO™

Po co comu coaching? Część I

Po co comu coaching? Część I

Akademia Wiedzy
Po co komu coachi ng? Na przykład taka młodzież? Co ona zyska dzięki sesji coachingowym?

Pomyślmy – wyznaczyć właściwą dla siebie ścieżkę edukacyjno-zawodową? No dobrze, ale przecież w szkołach są doradcy zawodowi, pedagodzy no i rodzice…..wszyscy wiedzą doskonale do jakiej szkoły powinien pójść ośmioklasista, gimnazjalista, na jakie studia musi wybrać się maturzysta……

A co jeśli mój uczeń, moje dziecko myśli inaczej niż ja?Otóż, może się zdarzyć, że nasze dzieci chcą zupełnie czegoś innego, niż my rodzice…..
Albo dokładnie tego czego my chcemy, tylko inaczej to wyrażają….
Wiem co piszę 😉
Nie pracuję z moimi dziećmi coachingowo, nie prowadzę z nimi sesji, bo zawsze będę dla nich po pierwsze mamą….
I z tej pespektywy będę chciała je chronić, będę chciała żeby było im jak najlepiej – z mojej perspektywy. Pokazuje im różne możliwości, daję swobodę działania, podsuwam ćwiczenia, w razie potrzeby wysyłam do innego coacha. 

Coach pomaga młodzieży otworzyć się na to co dla Nich ważne, na to, że warto podejmować wyzwania, również wyzwania dotyczące rozmowy z rodzicami o swoich potrzebach.
Rodzice zawsze mają dobrą intencję, jednak nie zawsze wiedzą, potrafią dotrzeć z tą intencją do swoich dzieci – nie uczą w szkole, jak być rodzicem.🤔

Sama popełniłam niejeden błąd wychowawczy, nie raz pomyliłam się co do tego co jest słuszne, a co nie….

W imieniu swoim i coachów z Pracownia Rozwoju Coachingu zapraszam na spotkanie z coachem w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości: Moja Kariera


Coach Anita Orzechowska