fbpx
+48 691 213 623 kontakt@cstcoaching.pl

Interwecja kryzysowa pomoc w biznesie i życiu prywatnym

Dlaczego Interwencja kryzysowa jest ważna dla biznesu?

Tego typu interwencja kryzysowa odnosi się do szybkiego i skutecznego reagowania na nagłe sytuacje kryzysowe, które mogą zagrozić działalności firmy. Może być konieczna w sytuacjach, gdy firma napotyka poważne problemy, które zagrażają jej stabilności, reputacji lub długoterminowemu sukcesowi. Ważne jest aby mimo napotkanych trudności podjąć odpowiednie kroki. W tym czasie większość osób w organizacji może odczuwać duży stres i w związku z tym mieć niejasny obraz sytuacji, w zwiazku z tym trudności w podejmowaniu decyzji, czy utrudniony dostęp do kreatywnego poszukiwania rozwiązań. Krótko mówiąc w takim momencie dobrze jest skorzystać z Konsultacji Kryzysowej u Mentor  coach biznesowy specjalizującego się w kryzysowych sytuacjach.

1. Ocena sytuacji kryzysowej

Pierwszym krokiem jaki nalzęy podjąć to dokładna ocena sytuacji kryzysowej. Potrzebujesz  zbadać przyczyny , ocenić skutki dla firmy i zidentyfikować kluczowe zagrożenia. Ważne jest również zrozumienie perspektywy interesariuszy i możliwych reakcji otoczenia. Mentor  kryzysowy pomoze Ci w zebraniu informacji i ustrukturyzowaniu potrzebyhc działań.

2. Powołanie zespołu zarządzającego kryzysem:

Najpierw potrzebujesz utworzyć dedykowany zespół zarządzający kryzysem.  Mam na myśli, że będzie on odpowiedzialny za koordynację działań. Zespół powinien składać się z przedstawicieli różnych działów, którzy posiadają odpowiednie umiejętności i wiedzę.

3. Komunikacja wewnątrz firmy

Jezeli chodzi o kryzys, oczywiście poinformuj pracowników o sytuacji kryzysowej i działaniach, które podejmuje firma. Wobec tego komunikacja powinna być klarowna, rzetelna i regularna, aby zminimalizować plotki i dezinformację. Pracownicy powinni być właściwie poinformowani o wpływie kryzysu na firmę, planach działania oraz sposobach, w jaki mogą przyczynić się do rozwiązania sytuacji.

4. Zewnętrzna komunikacja od firmy:

Pomimo trudnosci firma powinna skoncentrować się na komunikacji z interesariuszami zewnętrznymi, takimi jak klienci, partnerzy biznesowi, inwestorzy, media i społeczność lokalna. Należy pamiętać, że w zaleznosci od charakteru kryzysu, może będzie  konieczne wydanie oficjalnego komunikatu prasowego, udzielenie wywiadów, organizacja konferencji prasowych lub odpowiedzi na zapytania mediów społecznościowych.

5. Plan działań naprawczych:

Zespół zarządzający kryzysem powinien opracować plan działań naprawczych, który skoncentruje się na rozwiązaniu przyczyn kryzysu i przywróceniu stabilności firmy. Plan powinien zawierać konkretne cele, harmonogram działań oraz odpowiednie zasoby.

7. Wyciąganie wniosków i uczenie się na przyszłość:

Po przeprowadzeniu interwencji kryzysowej istotne jest dokładne zbadanie przyczyn i przebiegu kryzysu oraz wyciągnięcie wniosków. Wnioski te mogą posłużyć do opracowania planów awaryjnych i środków zaradczych, które pomogą w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji.

Podsmowująć , pamiętaj, aby zwrócic się o interwencja kryzysowa do specjalistów od kryzysu i biznesu np.: Mentor coach kryzysowy więcej o coaching krysysowy

Skutki sytuacji kryzysowych w organizacji

W miejscach pracy zawodowej oraz w życiu prywatnym doświadczamy nagłych, niespodziewanych, konkretnych wydarzeń po których pojawić się może ostra reakcja na kryzys. Stuacja kryzysowa sprzyja stresowi i kryzysowi emocjonalnemu.

Jakie wydarzenia mogą wprowdzić w stan kryzysu emocjonalnego?

  • narażenia życia, utrata zdrowia, swojego
  • narażenia życia, utrata zdrowia najbliższych,

W firmie, zespole:

  • groźne sytuacje w pracy jak wypadki, katastrofy,
  • konflikty w zespole,
  • zarządzanie firmą, zespołem w środowisku podniesionego ryzyka (finase, ubezpieczenia, ratonictwo)
  • brak płynności finnsowej w firmie,
  • utrata klientów, brak klientów,
  • nagłr decyzje o porzuceniu pracy w związku ze zmianą warunków pracy,
  • napaści pracowników,
  • mobbing,
  • zwolnienia z pracy,
  • napaści przełożonych,

Do trudności zawodowych czy biznesowych dojść mogą wydarzenia z życia prywatnego:

  • rozstania,
  • przeprowadzki,
  • wielokrotna zmiana pracy,
  • wiadomości o chorobach, swoich, bliskich,
  • utrata mienia, napaść złodzieja,
  • bezdomność z dnia na dzień,
  • inne, równie mocne subiektywne dla danej osoby.

Stresory (źródła stresu) w sytacjach kryzysowych

W firmie, zespole:

  • zawyżone plany sprzedażowe,
  • brak realizacji założonych celów,
  • konflikty pracowników, konflikty z współpracownikami,
  • trudne warunki pracy (30 stopni bez klimatyzacji, 15 stopni w zimę słabe ogrzewanie),
  • wypalenie zawodowe,
  • brak decyzyjności,
  • brak lub zbyt niskie kompetencje.

W życiu prywatnym:

  • rozwód,
  • przemoc psychiczna,
  • bankructwo,
  • samodzielne wychowywanie dzieci,
  • pewnie wiele innych, których nie zauważyłam,
  • choroby przewlekłe dzieci, najbliższych.

Długotrwałe działanie stresorów, do tego nagłe wydarzenia kryzysowe moga być przyczyną:

  • utraty sił witalnych, wyczerpania zasobów,
  • pustki, poczucia beznadziejności,
  • poczucie braku kontroli, braku sprawczości.

Co pomaga w wyjściu z sytuacji kryzysowych?

  • przejdź trening odpornosci psychicznej,
  • redukuj do minimum źródła stresu,
  • stałe i regularne poddawaj się relaksacji na poziomie ciała i umysłu,
  • likwiduj napięcie, odprężaj się,
  • pozostawaj w stanie głębokiej miłości do siebie, świata, innych,
  • doceniaj i raduj się z rzeczy małych,
  • patrzę na świat przez różowe okulary, dostrzegaj i podkreślaj dobro, negatywy usuwaj.

To jak jest u Ciebie?

ZAPYTAJ O OFERTĘ DLA ORGANIZACJI!

Interwencja Kryzysowa to pierwszy etap

na drodze do Twojego powrotu do normalnego funkcjonowania lub dalszego rozwoju.

Zawsze przed właściwą pracą sprawdzam, czy to z czym do mnie przychodzisz jest na Pierwszą Pomoc Psychologiczną, terapię, mentoring, coaching, czy może na inną formę wsparcia.

Interwencja kryzysowa Anita OrzechowskaFOTO: Trzaski Migawki Marta Szczepańska, ze spotkania Europejski-Klub-Kobiet-Biznesu  u Ilony Adamskiej https://www.ikmag.pl Udzielam wsparcia Julicie Szóstek z julita_szostek_celuj_w_piekno wsparcie jest potrzebne każdemu, kiedy tego potrzebuje. Tu akurat potrzebowała Julita, empatia i wrażliwość pozwala czuć się bezpiecznie a to jest bardzo ważne w procesie zmian estetycznych i zdrowotnych.

 

 

 

 

Kiedy jesteś już w dobrostanie, w swojej normie psychologicznej, normalnie dla siebie funkcjonujesz mogę zabrać Ciebie do dalszego rozwoju w wybranym obszarze. Z gotowych rozwiązań mam dla ciebie poniższe propozycje.

Jeżeli nie jesteś w dobrostanie, to czytaj to co poniżej o Konsultacji Kryzysowej!

 

KONSULTACJA KRYZYSOWA

sesje 1:1

Interwencja kryzysowa Anita Orzechowska

Konsultacja Kryzysowa

DLA KOGO?

  1. osoby indywidualne,
  2. menadżerowie,
  3. liderzy,
  4. właściciele firm.

Jeżeli zauważasz u siebie:

  • odczuwasz duże napięcie, stres,
  • masz poczucie zmęczenia i braku energii,
  • źle sypiasz, masz trudności ze snem,
  • pojawiające się nasilone różne emocje,
  • trudności z koncentracją, zapamiętywaniem,
  • ciężko podejąc Ci decyzje,
  • brak w rozwiązań problemów,
  • niewywiazywanie się z obowiązków,
  • zaniedbywanie wyglądu, higieny, sprzątania,
  • skłonności do używek – alkohol, papierosy, gry komputerowe, hazard,
  • ucieczka w pracę, przepracowanie, unikanie pracy,
  • wchodzisz w konflikty,
  • spadła Ci efektywność w pracy,
  • Ty lub ludzie z Twojego zespołu się zwalniają.

TO POTRZEBUJESZ WPSARCIA!

CEL: Udzielenie wsparcia emocjonalnego, ocena funkcjonowania.

  • weryfikacja Twojego stanu emocjonalnego,
  • sprawdzenie poziomu napięcia,
  • sprawdzenia na jakim etapie życia jesteś,
  • jakiego rodzaju wsparcia potrzebujesz: dalszej interwencji kryzysowej, terapii, równowagi dobrostanu, coachingu, doradztwa, mentoringu innego specjalisty.

PROGRAM RAMOWY SPOTKAŃ:

Interwencja  Kryzysowa obejmuje jedno  spotkanie w zależności od potrzeb i stanu klienta konsultant przedstawi dalsze działania.

1. Przedstawienie konsultanta, tego kim jest, jak pracuje i czego możesz oczekiwać.

2. Twoja historia:

  • Z czym przychodzisz?
  • Co Ciebie trapi?
  • Jaką masz trudność?

To jest czas dla Ciebie, Konsultant wysłucha tego z czym się mierzysz.

3. Czego potrzebujesz, konsultant będzie dopytywał o Twoje:

  • samopoczucie,
  • jak funkcjonujesz?
  • jakie masz myśli?
  • opowiadasz tyle ile potrzebujesz, na ile jesteś gotowa/y.

4. Konsultant będzie wrażliwy na Twoje potrzeby emocjonalne.

5. Interwent  będzie razem z Tobą, w razie Twoich możliwości rozważać jakie są możliwe rozwiązania, będzie starał się Tobie je wskazać.

6. Na kolejną Konsultację Kryzysową lub inną formę wsparcia konsultan umówi Ciebie, nawet jeżeli przekieruje Ciebie do innego specjalisty, pozostanie z Tobą w kontakcie.

CO ZYSKASZ PODCZAS KONSULTACJI KRYZYSOWEJ?

W zależności od tematu, zakresu, potrzeb, tego w jakim jesteś stanie kryzysu możesz uzyskać:

  1. Zostaniesz wysłuchany w bezpiecznej relacji:
  • bez oceny,
  • bez krytyki,
  • bez oskarżeń,
  • bez nacisku.
  1. Dostaniesz przestrzeń do:
  • wyrażenia emocji,
  • bycia sobą,
  • możliwości ekspozycji swojego stresu, kryzysu, bezradności.
  1. Otrzymasz wsparcie w uruchomieniu Twoich zasobów, o ile Twój stan będzie na to pozwalał.
  2. Otrzymasz wsparcie w szukaniu rozwiązań, jeżeli będzie na to przestrzeń, a Ty będziesz gotowa/y.
  3. Informację na temat tego jakie są możliwe kolejne kroki:
  • inna forma wsparcia: doradztwo, mentoring, coaching,
  • przekierowanie do innego specjalisty: psychiatra, psychoterapeuta,
  • instytucje powołane do udzielania pomocy osobom w kryzysie.

 

Zapytaj o ofertę dla wsparcia w kryzysie menadżerów i pracowników w Twojej organizacji. 

Umów wizytę, aby przedstawić swoje potrzeby i oczekiwania

umów wizytę

Anita Orzechowska - ZnanyLekarz.pl
Verified by MonsterInsights